Persbericht 10 mei 2020

Categorie : Nieuws

GREEP NAAR DE HOORN (NOG) NIET AFGELAST; WEL ANDERS

Het bestuur van de stichting Greep naar de Hoorn heeft besloten dat de jaarlijkse bedrijven-competitie in de traditionele vorm met rond 500 deelnemers, een centrale ontvangst en een afsluitend  feest in verband met de corona crisis dit jaar niet door kan gaan. Indien mogelijk zal een alternatieve versie wel doorgang vinden.

De 25e – jubileum – versie van de Greep naar de Hoorn, die dit jaar plaats zou vinden op 12 september, wordt verplaatst naar 11 september 2021. Dan zal er een speciale editie georganiseerd worden met een  jubileum waardige omlijsting en een aanzienlijke sponsoring van één speciaal te selecteren goed doel.

Het bestuur van de stichting wil de Greep naar de Hoorn, die nu al 24 jaar lang iedere 2e zaterdag van september plaats vindt, dit jaar echter niet zonder meer voorbij laten gaan. De editie van 2020 wordt daarom  een Bonus editie, waarbij de organisatie iets terug wil doen voor de jarenlange trouwe deelnemers. De vorm waarop dat gebeurt wordt op 1 juli bepaald door wat naar verwachting op 12 september wel of niet mogelijk zal zijn ivm de corona maatregelen. Omdat door de economische uitdagingen waarin veel bedrijven zich nu bevinden het bestuur het niet vindt passen om betalende teams te werven zal deze Bonus uitvoering van de Greep gratis zijn.

Er  wordt op dit moment aan de volgende 2 opties gedacht:

1. Een traditionele “uitgeklede” Greep: een aantal geselecteerde teams van max 10 personen doen op de traditionele manier 12 spellen op (buiten) locatie met een directeurenspel en prijsuitreiking in afgeslankte vorm. Als vanouds zullen de spellen een combinatie van kracht en vernuft zijn en is er aandacht voor true teams.
  2. Een “on-line” Greep: een aantal geselecteerde teams strijden virtueel tegen elkaar en staan via Zoom (?) met elkaar in verbinding. Ieder spel wordt synchroon gespeeld, zodat er een directe competitie plaats vindt. Na ieder spel is er meteen een score en een “winnaar”, met aan het einde van de dag uiteraard een overall kampioen!

Goede doelen:
Omdat dit jaar de sponsoring door deelnemende teams niet van toepassing is, zal  er ook geen of weinig geld aan goede doelen uitgekeerd worden. Het beschikbare sponsorgeld zal gereserveerd worden om in 2021 een grotere impact te kunnen maken. Eventuele tussentijdse urgente sponsornoden worden bekeken en indien passend gehonoreerd.

Weert, 10 mei 2020

Het bestuur van de stichting Greep naar de Hoorn.

De Greep naar de Hoorn is een jaarlijks terugkerend fundraising-evenement van de Stichting Weerter Bedrijven competitie. Het wordt georganiseerd door de gezamenlijke Weerter serviceclubs.